5 استان در صدر تماس با سامانه دیده بان

5 استان در صدر تماس با سامانه دیده بان به گزارش جوان بین مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور ضمن اشاره به ۱۶۶۰ مورد پیام ارسالی به سامانه ملی دیده بان در اردیبهشت ۱۴۰۰، اظهار داشت: ۶۵ درصد پیام ها توسط کارشناسان خط ۱۴۸۲ راهنمایی و ارشاد شده و بیشترین پیام ها به ترتیب از استانهای تهران، خوزستان، خراسان رضوی، اصفهان و کرمانشاه ثبت شده است.


به گزارش جوان بین به نقل از ایسنا، «کاظم نظم ده» مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور در تبیین و تشریح عملکرد سامانه ملی دیده بان خط ۱۴۸۲ در ماه گذشته، اظهار داشت: یکی از اهداف اساسی راه اندازی و فعالیت این سامانه ایجاد داشبورد مدیریتی هوشمند برای برنامه ریزی آگاهانه، دقیق و مبتنی بر نیاز گروه های هدف است.
مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه برای پاسخگویی از راه سامانه دیده بان، سه فوریت و مرحله زمانی را طرح ریزی کردیم که یکی به صورت آنی است یعنی در مواقع آتشسوزی یا مرگ و میر در مراکز، باید در مدت زمان ۳ ساعت پاسخگویی انجام شود؛ مرحله دوم در وضعیت های فوری ست که حداکثر تا ۲۴ ساعت باید پاسخگویی صورت پذیرد و در مواقع عادی حداکثر تا ۷۲ ساعت پاسخگویی انجام می شود.
وی ضمن اشاره به یکهزار و ۶۶۰ مورد پیام ثبت شده از راه تماس، صندوق صوتی، سایت و اپلیکیشن دیده بان در اردیبهشت ۱۴۰۰، اظهار داشت: از این تعداد یکهزار و ۲۷۸ تماس با خط ۱۴۸۲، ۲۰۰ پیام از راه صندوق صوتی، ۹۴ پیام از راه سایت www.didehban.behzisti.ir و ۸۸ پیام از راه اپلیکیشن ارسال شده است.
به قول نظم ده اهم موضوعات پیام های ارسالی شامل مستمری توانبخشی، کمک موردی، کمک معیشتی، افزایش مستمری توانبخشی و اجتماعی، کمک هزینه و ودیعه مسکن، حق پرستاری، شهریه دانشجویی، کمک هزینه درمان، عدم رعایت بخش نامه ها و دستورالعمل ها، کمیسیون پزشکی، یارانه مراکز نگهداری، برخورد نامناسب با مراجعین و... بوده است.
مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه ۶۵ درصد پیام ها توسط کارشناسان خط ۱۴۸۲ راهنمایی و ارشاد شده است، اضافه کرد: بیشترین پیام ها به ترتیب از استانهای تهران، خوزستان، خراسان رضوی، اصفهان و کرمانشاه و کمترین آنها از استانهای قزوین، بوشهر، خراسان جنوبی، چهارمحال بختیاری و اردبیل ثبت شده است. این در حالیکه بیشتر از ۶۹۷ نفر در ۳۱ استان و ۱۰ کاربر در ستاد بهزیستی کشور و ۹ نفر کارشناس مراکز تلفن در مرکز ملی دیده بان، پاسخگویی، پیگیری و جمع آوری اطلاعات و تحلیل آنرا برعهده دارند.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی، یادآوری می شود، سامانه ملی دیده بان خط ۱۴۸۲ با تمام تلفن های ثابت و همراه بدون احتیاج به کد، قابل ارتباط و مجانی و سهولت دسترسی را برای گروه های هدف افزایش داده است.




منبع:

1400/03/18
14:13:22
5.0 / 5
1556
تگهای خبر: بهزیستی , پزشك , دانشجو , مسكن
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۲
جوان بین Javanbin
javanbin.ir - حقوق مادی و معنوی سایت جوان بین محفوظ است

جوان بین

اخبار جوانان و نوجوانان