برای بهترین طراحی صدا و موسیقی؛
جایزه ویژه هیات داوران جشنواره ایتالیا به انیمیشن حبسی رسید
به گزارش جوان بین انیمیشن «حبسی» به کارگردانی احمد خوش نیت جایزه ویژه هیات داوران جشنواره فیلم کیمرا ایتالیا را برای طراحی صدا و موسیقی دریافت کرد.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، انیمیشن حبسی (LOCKED) به نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی احمد خوش نیت از محصولات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برنده جایزه ویژه هیات داوران در طراحی صدا و موسیقی از نوزدهمین جشنواره ایتالیایی بین المللی فیلم کیمرا (KIMERA INTERNATIONAL FILM FESTIVAL) در سال ۲۰۲۱ شد.
نوزدهمین جشنواره بین المللی فیلم کیمرا در سال ۲۰۲۱ از تاریخ ۱۴ الی ۱۷ جولای مصادف با ۲۳ الی ۲۶ تیر ماه ۱۴۰۰ انجام شد که در نهایت یازده اثر بعنوان آثار برگزیده این دوره انتخاب شدند.
هیات داوران این دوره از جشنواره، ترکیب موسیقی و طراحی صدای حبسی را بعنوان اثری چشم گیر در پشتیبانی از مفهوم کلی این انیمیشن در نظر گرفت و جایزه ویژه خود در طراحی صدا را به آن اختصاص داد.
طراحی صدای انیمیشن حبسی توسط کامران سحرخیز و زهره علی اکبری صورت گرفت. همین طور موسیقی این انیمیشن توسط پژمان خلیلی خلق شد و ۹ نفر از هنرمندان و نوازندگان ایرانی در راه ساخت موسیقی این اثر با وی همکاری داشتند. تینا جامه گرمی و علی جعفری پویان به عنوان نوازنده ویولن، سهراب برهمندی نوازنده ویولا، آتنا اشتیاقی نوازنده ویولن سل، پورنگ پورشیرازی نوازنده کنترباس و گروه کُری شامل اُفیک متوسیان، شیما حکیمی، محمدرضا صفی و شهرام رکوعی. صدابرداری و میکس موسیقی این اثر نیز توسط مهدی رمضانی صورت گرفت.
دیگر عوامل تولید این انیمیشن از مدل ساز سه بعدی، انیماتور، فضاساز، و کامپوزیتور داریوش اسکوی و طراح شخصیت ها نوید مسعودنیا هستند.
حبسی (LOCKED) انیمیشنی با تکنیک سه بعدی و مدت زمان حدود ۱۲ دقیقه است. این انیمیشن داستان انسانی است محبوس در دنیای ظلمت که برای رسیدن به آزادی، چشم امید به عنایات پیکره ای سنگی دوخته که همیشه معامله ای عجیب با او دارد. بی نتیجه ماندن این معاملات برای انسان سبب می شود که در برخورد با پیکره سنگی روشی متفاوت در پیش گیرد.
خوش نیت درباره این انیمیشن توضیح داد: حبسی اثری است سورئالیست و سمبولیست که از ترکیب درونیات و مطالعاتش شکل گرفته است. منابعی چون خواب های تکرار شونده دوران نوجوانی و نظریات فرانسیس بی کن (فیلسوف، دولتمرد، دانشمند، حقوق دان و نویسنده انگلیسی) در مورد بت های ذهنی بشر (کتاب ارغنون نو) در شکل گیری این اثر دخیل بوده اند. به همین خاطر حبسی را اثری کاملاً شخصی، فلسفی و روان شناسانه می دانم که مخاطب بزرگسال، متفکر و آشنا به مباحث فلسفی و روانشناسی در سینما توان درک بهتری از آن خواهد داشت.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب