رئیس كمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران عنوان كرد

توقیف اوراق مترو توسط تامین اجتماعی

توقیف اوراق مترو توسط تامین اجتماعی جوان بین: رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران از عدم تزریق منابع مالی به شرکت مترو انتقاد نمود.


به گزارش جوان بین به نقل از ایسنا، جعفر تشکری هاشمی بعد از استماع گزارش معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه اگر مبنا و اصول کار رعایت شود دیگر نیاز به دست بوسی و پابوسی و التماس به این و آنرا نیست، اظهار داشت: در این نشست بایدها بیان شد درحالی که یک مدیر اجرائی باید بگوید که چه کرده و چه کارهایی می خواهد انجام دهد.
وی با اشاره به اینکه تمام برنامه ها برای چهار الی پنج سال آینده است، اظهارکرد: ممکنست تا آن زمان هیچ کدام از ما نباشیم. آنچه که بیان شد با وضع موجود متفاوت است و باید بگویم که ما برای هولدینگ مترو در امتداد تکمیل خطوط سه، شش و هفت امسال ۴۰۰۰ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفتیم که یک چهارم از سال می گذرد و انتظار بود که حداقل ۱۰۰۰ میلیارد تومان محقق شود اما تا حالا تنها ۱۳۰ میلیارد تومان اوراق قرضه سال ۱۳۹۹ تامین شده که ۴۴ میلیارد آن توسط سازمان تامین اجتماعی که مشخص نیست قانونی بوده یا غیرقانونی بلوکه شده است و مابقی به مترو داده شده است. همین طور اوراق مشارکت سال ۱۴۰۰ که ۱۵۰۰ میلیارد تومان بود نیز هنوز در مرحله تشریفات اداری قرار دارد و عملیاتی نشده است و بودجه های شهرداری و سهم ۵۰ درصدی دولت نیز هیچ کدام محقق نشده است.
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به اینکه برخی شرکتها قطعاتی را برای مترو ساخته اند تا خطوط تکمیل شود، افزود: ولی حالا به سبب عدم تامین نقدینگی این قطعات در انبارهای سازنده مانده است و این در حالیست که ما هم سازنده و هم مردم را با محدودیت مواجه کرده ایم.
تشکری هاشمی با اشاره به اینکه متاسفانه در دوره مدیریت قبلی بخش شمالی خط شش مترو را بدون اتصال به بخش میانی و جنوبی افتتاح و سه رام قطار را در این خط حبس کردند، اظهار داشت: در هر جابه جایی ۱۰ الی ۱۵ مسافر جابه جا می شوند در صورتیکه این قطارها حداقل می توانستند ۷۵ هزار نفر را جابه جا کنند اما این سه رام قطار حبس شده اند.
وی با اشاره به اینکه در مورد آسانسورهای خریداری شده برای مترو در انبارها قرار دارد، اظهار داشت: اما به سبب سهم متفاوت موسسه استاندارد هنوز این آسانسورها تاییدیه ندارند.
سرنوشت ۶۳۰ واگن جدید مترو چه شد؟رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به سرنوشت ۶۳۰ واگن اظهارکرد: دولت روحانی هشت سال در مورد ۶۳۰ واگن صحبت کرد اما یک واگن هم نداد چونکه اصول کار غلط است و طی آخرین پیگیری های من مشخص شده که تنها یک وزارتخانه از سه وزارتخانه چینی با ساخت موافقت کرده و بانک عامل در ایران که باید مورد تایید طرف خارجی باشد نیز هنوز تعیین تکلیف نشده است. ما چه طور وعده این ۶۳۰ واگن را برای پنج سال آینده می دهیم در صورتیکه مردم را به دو سال پس از اختتام مدیریت مان حواله می دهیم و این چه مفهومی دارد؟ شورای قبل نیز این حرف ها را می زد و ما به آنها انتقاد می نماییم ولی حالا خودمان این حرف ها را می زنیم.
تشکری هاشمی با اشاره به اینکه می گویند ۷۰۰ واگن مترو را در ۱۸ ماه تعمیر می کنند، اظهارکرد: یعنی ماهانه ۳۹ واگن در کارخانه اورهال می شود ولی حالا تنها ماهانه هفت واگن اورهال می شود یعنی ۵.۵ برابر سرعت فعلی باید کار شود و این با چه فرمولی انجام می شود؟ این جای سوال است که چگونه تامین نقدینگی کردید. در صورتیکه به هولدینگ مترو از اول سال تا حالا به جز حقوق پولی ندادید.
در همین زمینه بخوانید: ورود اتوبوس های ۲ طبقه به تهران/برنامه ۱۸ ماهه برای اورهال مترو
وی با اشاره به اینکه شهرداری تنها قراردادی بابت خرید چرخ منعقد کرده و آنها وارد شده اند، اظهارکرد: بقیه قطعات چه می شود؟ وقتی می گویید ۱۸ ماهه ۷۰۰ واگن را تعمیر می کنید یعنی انبارها باید پر از قطعات باشد و جالب است که در این ۱۰ ماه تنها اتفاق مثبت قرارداد با یکی از شرکت های بانک شهر برای خرید تجهیزات بود که آن هم سازمان بازرسی کل کشور ایرادات حقوقی به آن گرفته و اجازه اجرائی شدن را نمی دهد و هنوز هم ایرادات مرتفع نشده است و در طول این مدت هیچ خریدی، سفارشی و حتی پیش پرداختی انجام نشده و چگونه می خواهید ۱۸ ماهه قطارها را درست کنید و این درست نیست که مردم را برای واگنی که از نان شب واجب تر است به آینده حواله می دهید.
با ۳۷۰ میلیارد تومان تنها ۱۰ اتوبوس را می توان اورهال کرد نه ۲۹۰۰ دستگاهرئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: اعلام کردید که ۲۹۰۰ اتوبوس اورهال می شود در صورتیکه ۳۷۰ میلیارد تومان اعتبار دارید که با این منابع ۲۵۰۰ اتوبوس اورهال نمی گردد، آیا منابعی پیدا کردید که ما از آن بی خبریم چونکه جهت استحضار باید بگویم که هزینه اورهال یک اتوبوس دو کابین که حالا ۱۰ میلیارد شده، دو میلیارد تومان است و با این ۳۷۰ میلیارد تنها ۱۷۰ اتوبوس را می توانید اورهال کنید.
وی در مورد وعده دولت در مورد اختصاص ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس به تهران اظهار داشت: دولت یک قرارداد ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوسی با دو خودروساز بسته است و در صورتیکه خودروساز اعلام نموده که پس از پرداخت پول سه تا پنج ماهه بعدش می تواند اتوبوس بدهد اما هنوز دولت پولی بابت این مطلب به سازندگان نداده است و دولت مقرر است از محل فروش نفت این مبالغ را تامین کند و در فروش نفت نیز اتفاقی نیفتاده است و بنظر می رسد در عالم توهم مطالبی را بیان کردید.
اتوبوس های پایتخت در وضعیت رقت باری هستندتشکری هاشمی با اشاره به اینکه یک روز در تهران ۶۰۰۰ اتوبوس، سه میلیون نفر را جابه جا می کردند ولی حالا ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس فرسوده یک میلیون نفر را جابه جا می کنند، اظهار داشت: دو میلیون مسافر که قبلا از اتوبوس استفاده می نمایند حالا از خودروی شخصی ممکنست استفاده کنند بعد می گوییم که چرا تا ساعت ۱۲ شب ترافیک است یا اعضای شورا می گویند اتوبوس ها کولر را روشن کنند در صورتیکه کولرها خراب است پول تعمیرات نداریم و باید بگویم اتوبوس های پایتخت در وضعیت رقت باری هستند و مانند یک مرده آنها را تکان می دهیم و در شأن این شورا نیست که با التماس کار را پیش ببرند.
وی با اشاره به اینکه برای شخص معاون حمل و نقل احترام قائل هستم اما می گویند که با اصلاح هندسی تصادفات کم شده است، اظهار نمود: اصلاح هندسی یک روال عادی از سالهای قبل بوده است اما بگویید که چرا از ۳۷۰ دوربین کنترل سرعت که برای ایمنی نصب شده ۲۵۰ دستگاه خراب یا خاموش است چونکه پول تعمیر نداریم.




منبع:

1401/03/29
23:40:00
5.0 / 5
695
تگهای خبر: دستگاه , شركت , فروش , محدودیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۴
جوان بین Javanbin
javanbin.ir - حقوق مادی و معنوی سایت جوان بین محفوظ است

جوان بین

اخبار جوانان و نوجوانان